2016. 

Hari ni hari terakhir 2016. Alhamdulillah. 

Bila ingat-ingat balik apa yang Allah dah susun 2016 ni,  rasa nak nangis pun ada.  Senyum pun ada.  Geli hati pun ada.  

‘Ala kulli haal.  Syukur semuanya. 

2016.

Sempat jadi tunangan orang. 

Sempat jadi isteri orang. 

Sempat merasa ada mertua. Adik beradik ipar.  Semoat la sebut mil,  fil,  bil,  sil.  Hehe. 

Dan sempat juga tukar status isteri tu. 

Sekejap kan.  Dalam masa setahun,  macam-macam jadi.  Allah,  rasa tak terdaya bila ingat-ingat balik. 

Prestasi iman.  Tak tahu nak kata.  Aku bagi gred E tahun ni.  Dengan dosa-dosa sepanjang jadi isteri.  Dengan mak ayah. Tak campur lagi dengan dosa-dosa yang lain.  Macam mana nak repair tu. 😭

Thus year,  is a hectic year.  And hurt. 

Dari dalam dan luar. 

Muhasabah itu wajib.  Sebab tahun ni,  banyak sangat benda jadi.  Malanglah aku if tak ambil pengajaran.  

Ok lah. Touching tetibe.  

Adioss.  

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s